Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility וואטר באלנס להריון
top of page

כתבות נוספות:

וואטר באלנס להריון

גוף בתוך גוף

גוף האישה משתנה ומתרחב מתאים את עצמו לחיים החדשים שנוצרים, העובר גדל ברחם ואתו גם המשקל, העומס הגופני, הבצקות, הלחץ על הגב והמפרקים השונים, רקמות השריר, טווחי התנועה מתקצרים, כל מערכות גוף האישה לוקחות חלק בשינוי, המערכות הגופניות עובדות קשה יותר.

במקביל קיים התהליך הרגשי שעוברת כל אישה בהריון חששות ופחדים סביב תקינות ההיריון, שלום העובר, חווית הלידה, משמעות האימהות, העדר חיבור רגשי ועוד פחדים רבים שמציפים את האישה ההרה.

טיפול וואטסו הריון

המרחב המיימי מהווה מעין "רחם מיטיב" שמזמין את האישה לנוח בתוכו, להתמלא, להתחבר ולהיות מוזנת. תהליך ההיריון מהווה מעין שילוב בין מסע ומשא. ההיריון הינו מסע עצום ליצירת חיים חדשים, ליצירת משפחה והמשכיות, לצד זה ההיריון מהווה משא אדיר על גופה ונפשה של האם. המים מסייעים לאורך כל תהליך ההיריון להרגעת הכאבים והפחדים שונים.

טיפולי וואטסו לנשים בהריון מסייעים בשני מישורים מקבילים. מישור אחד הוא המישור הרגשי, להרגעת הפחדים ע"י רגיעה. השהייה בתוך המים מווסתת את המערכת הרגשית ומאפשרת התבוננות ועיבוד של השינויים המשמעותיים, אותה ההריונית חווה. טיפול הוואטסו מאפשר חיבור תודעתי לעובר, כמו העובר הנע בתוך מים חמים, מוכל, כך גם האישה מוחזקת בידי המטפלת המניעה אותה בתנועות עדינות מערסלת ומאפשרת לה להיות הכי קרוב למימד של תינוקה.

במישור הגופני מטפלים בכאבים שנוצרו עם הזמן ובהארכת שרירים מכווצים (שרירי רגליים וגב תחתון) שהם פועל יוצא של השינויים הגופניים ותוספת המשקל לגוף.​ הלחץ ההידרוסטטי של המים מקל על כאבים ומוריד נפיחויות מוריד את תחושת הכובד ומאפשר להריונית לנוע בחופשיות ולשמור על טווחי תנועה גדולים בגופה זרימת המים מאפשרת הזרמת דם בצורה יעילה לחלקי הגוף השונים ולעבוד על אזורים ספציפיים בגוף כגון: קרסוליים, ריצפת אגן, מפרקי ירכיים, גב תחתון ועוד. עיטוף המים את הגוף מאפשר שחרור של אזורים החווים עומסים גדולים כמו הגב ורצפת האגן מתאפשר שיפור בתפקודי הריאות והקלה על מערכת הנשימה. חיזוק כללי של הגוף והכנה ללידה ללא עומס ומשקל המופעלים על הגוף מחוץ למים.

טיפולים במים לנשים בהריון

למרכז מגיעות נשים רבות חלקן למול בעיות ספציפיות אך לא רק, גם נשים המעוניינות להעניק לעובר שלהן, לעצמן, לגופן תשומת לב מיוחדת באמצע השגרה. לעצור להירגע להתחבר לתהליך העוצמתי שעובר עליהן. נשים שמגיעות לטיפול וואטסו הריון חוות הקלה בשני המישורים הגוף והנפש!

במרכז נגיעות במים מתקיימים מזה 17 שנה טיפולי וואטסו לנשים בהריון. הטיפולים מועברים על ידי צוות מקצועי ומיומן שמומחה בתחום.

bottom of page